Online contact met uw huisartsenpraktijk

Eenvoudig afspraken maken en vragen stellen

Of u nu veel of weinig contact heeft met ons, het is fijn als dat gemakkelijk en snel gaat. Met Gezond.nl heeft u online contact met uw huisarts of een andere zorgverlener op een tijdstip dat u uitkomt:

  • Afspraken maken (voor een fysiek of videoconsult)
  • Herhaalrecepten vragen
  • Niet urgente vragen stellen via een e-consult
  • Uitslagen van onderzoek bekijken

 

Ga direct naar Gezond.nl

 

Het portaal Gezond.nl is 7 dagen per week, 24 uur per dag toegankelijk via onze website of rechtstreeks. Met uw DigiD kunt u op uw computer, smartphone of tablet gelijk inloggen op het portaal. Bekijk het filmpje voor een  korte uitleg over het portaal (also available in English).

 

 

 

Hoe werkt Gezond.nl?

    • Ga naar: https://www.gezond.nl/portal of klik op de button hierboven.
    • Log in met uw DigiD.
    • Ga naar “Afspraken”.
    • Kies een klacht of een behandeling waarvoor u een afspraak wilt maken. Of kies zelf bij welke zorgverlener u een afspraak wil maken;
    • Kies een tijdstip. Klik op “meer tijd laden” om meer keuzes te hebben.
    • Geef aan of u een afspraak wilt op de praktijk of een videoconsult. Dit kan door te klikken op `filter tijdsloten op zorgverlener of type afspraak`.
    • U ontvangt een ontvangstbevestiging per e-mail van uw afspraak.
    • Ga naar: https://www.gezond.nl/portal of klik op de button hierboven.
    • Log in met uw DigiD.
    • Ga naar het overzicht van uw beschikbare herhaalmedicatie.
    • Voeg het recept dat u wilt aanvragen toe met de knop “Toevoegen”.
    • Klik op “Aanvragen” om de herhaalmedicatie aan te vragen.
    • Ga naar: https://www.gezond.nl/portal of klik op de button hierboven.
    • Log in met uw DigiD.
    • Klik op e-consult.
    • Klik op “stel een vraag”.
    • Selecteer de juiste zorgverlener en omschrijf uw vraag.
    • U kunt ook een afbeelding of document (maximaal 10 MB)toevoegen aan uw vraag.
    • Klik op “Versturen” wanneer alle velden zijn ingevuld.
    • Wanneer de zorgverlener een antwoord heeft gegeven op uw vraag dan wordt het e-consult automatisch gesloten. U kunt dan geen vraag meer stellen in dit e-consult. Om nog een vraag te stellen kunt u het beste een nieuw e-consult starten.
    • Meestal wordt uw vraag binnen twee à drie werkdagen beantwoord.
    • Ga naar: https://www.gezond.nl/portal of klik op de button hierboven.
    • Log in met uw DigiD.
    • Klik op “Uitslagen”.
    • Klik op de juiste datum om de uitslag te zien.

     

    Wilt u de uitslag van een urineonderzoek (ingeleverd bij de balie) weten? Klik dan in het beginscherm op “dossier”. Deze uitslag is niet in te zien onder het kopje “uitslagen”.

Goed om te weten

  • Heeft u (een) minderjarige kind(eren), dan kunt u voor hen ook een DigiD aanvragen.
  • Voor kinderen < 16 jaar is er op advies van de overheid nog geen online inzage in het medisch dossier en kan er geen medicatie herhaald worden. Online een afspraak maken en een e-consult sturen is wel mogelijk. Voor herhaalmedicatie voor een minderjarige kan een e-consult gestuurd worden aan de doktersassistente.
Helpdesk Digitale Zorg

Is online contact met uw (huis)arts voor u nieuw? De Helpdesk Digitale Zorg is er voor al uw vragen die niet medisch inhoudelijk zijn, maar wel in u op kunnen komen als u in behandeling bent of contact heeft met uw (huis)arts. Heeft u bijvoorbeeld vragen over hoe u kunt inloggen met uw DigiD (via de DigiD app of sms) op ons patiëntenportaal Gezond.nl of heeft u vragen over hoe beeldbellen werkt of het delen van medische gegevens via het Landelijk Schakelpunt (LSP)? Een ervaren en geduldig team van medewerkers helpt u telefonisch of per e-mail, stap voor stap.

Deze helpdesk is op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 09.00 uur en 17.00 uur op telefoonnummer: 085 1304 575 en per email: info@helpdeskdigitalezorg.nl.